Bursdagskort

I anledning 11-årsdag til en tøff liten (STOR) frøken, ville jeg nok en gang lage et kort til denne dagen.

Jeg valgte en lyserosa base til kortet, i str. A6. Deretter klipte jeg ut en firkant i fargerikt, «gjennomsiktig» papir som jeg la oppå.

Limpistolen ble gravd frem fra et godt skjult gjemmested i boden, og satt til oppvarming. Deretter limte jeg et 11-tall rett på den fargerike papirbiten, før jeg skyntet meg å finne rosa paljetter til å lime på.  Paljettene var i noenlunde den samme lyse rosafargen som kortet.

For å gjørosa-kortre litt mer ut av kortet, valgte jeg å bruke et hvitt flitbånd i bakenden- nedovergående på kortryggen. Filtbåndet er fra Panduro, og fåes kjøpt i 5meters ruller. Båndet er 15mm bredt.

kort-fremside

Deretter limte jeg på det fargerike papiret, med paljett 11-tallet, på den rosa kortbasen.

 

 

 

 

 

 

kort-innside

På innsiden av kortet, limte jeg 4 hvite hjerteklistremerker sammen til et firkløver.

 

 

 

 

Da jeg var på Tiger-butikken (TGR) så jeg en pakke med klistremerker med forskjellige «homemade»-budskap. Jeg kjøpte dette, og bestemte meg for å lime et sånt klistremerke på baksiden av kortet. Jeg synes disse klistremerkene var veldig søte, og passende til et slikt kort.

kort-bakside

Dette innlegget ble publisert i Bursdagskort, Hjemmelagd, Kort og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar